Deklaracja dostępności

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsckpbip.powiatsochaczew.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Zbigniew Kujawa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

ZSCKP prowadzi działalność w jednym budynku w skład którego wchodzą: główny szkoły, warsztatowy, sala gimnastyczna i hala sportowa. Wszystkie połączone są łącznikami z budynkiem głównym szkoły, w którym znajduje się sekretariat i tworzą wielokondygnacyjną całość komunikacyjną. Duża ilość schodów na wielu poziomach uniemożliwia przemieszczanie się na wózku inwalidzkim. Do obiektu szkoły prowadzi 7 wejść. Główne wejście Nr 1 do budynku szkoły i sekretariatu zlokalizowane jest w łączniku między budynkiem głównym i salą gimnastyczną od ulicy M. J. Piłsudskiego oraz wejście nr 2 od strony dziedzińca po przeciwległej stronie wejścia głównego. Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się portiernia czynna w godzinach pracy szkoły, gdzie można uzyskać informację i pomoc w poruszaniu się po budynku. Po prawej stronie znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń. Wejście nr 3 i nr 4 zlokalizowane są w łączniku budynku głównego z warsztatowym i przeznaczone są dla uczniów i komunikacji wewnętrznej. Wejścia umożliwiają dostanie się do budynku po pokonaniu schodów. Wejścia nr 5 i 6 prowadzą do części warsztatowej i są dostępne z poziomu terenu. Wejście nr 7 jest zlokalizowane w łączniku hali sportowej i jest dostępne z poziomu terenu. Wejścia nr 5, 6 i 7 dodatkowo umożliwiają dostanie się do budynku głównego szkoły po pokonaniu schodów.

Dostosowanie korytarzy

W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.

Dostosowanie schodów

Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze.

Dostosowanie wind

W budynkach szkoły nie ma wind.

Dostępność pochylni

W budynkach szkoły nie ma pochylni.

Dostępność platform

W budynkach szkoły nie platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem obok hali sportowej wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, jeżeli zwierzęta posiadają odpowiedni certyfikat.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma informacji głosowych. Jedynie w kontakcie z pracownikiem szkoły.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online oraz brak jest pracownika przeszkolonego z polskiego języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 maja 2022 13:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Kujawa
Ilość wyświetleń: 1284
02 kwietnia 2025 17:31 (Zbigniew Kujawa) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
02 kwietnia 2025 17:30 (Zbigniew Kujawa) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
02 kwietnia 2025 17:28 (Zbigniew Kujawa) - Aktualizacja deklaracji dostępności.